As I Began to Love Myself: A Poem by Kim McMillan; Translated by Dina Al-Mahdy

As I began to love myself I found that anguish and emotional suffering are only warning signs that I was living against my own truth. Today, I know, this is “AUTHENTICITY”.

As I began to love myself I understood how much it can offend somebody as I try to force my desires on this person, even though I knew the time was not right and the person was not ready for it, and even though this person was me. Today I call it “RESPECT”.

As I began to love myself I stopped craving for a different life, and I could see that everything that surrounded me was inviting me to grow. Today I call it “MATURITY”.

As I began to love myself I understood that at any circumstance, I am in the right place at the right time, and everything happens at the exactly right moment. So I could be calm. Today I call it “SELF-CONFIDENCE”.

As I began to love myself I quit steeling my own time, and I stopped designing huge projects for the future. Today, I only do what brings me joy and happiness, things I love to do and that make my heart cheer, and I do them in my own way and in my own rhythm. Today I call it “SIMPLICITY”.

As I began to love myself I freed myself of anything that is no good for my health – food, people, things, situations, and everything that drew me down and away from myself. At first I called this attitude a healthy egoism. Today I know it is “LOVE OF ONESELF”.

As I began to love myself I quit trying to always be right, and ever since I was wrong less of the time. Today I discovered that is “MODESTY”.

As I began to love myself I refused to go on living in the past and worry about the future. Now, I only live for the moment, where EVERYTHING is happening. Today I live each day, day by day, and I call it “FULFILLMENT”.

As I began to love myself I recognized that my mind can disturb meand it can make me sick. But As I connected it to my heart, my mind became a valuable ally. Today I call this connection “WISDOM OF THE HEART”.

We no longer need to fear arguments, confrontations or any kind of problems
with ourselves or others. Even stars collide, and out of their crashing new worlds are born. Today I know THAT IS “LIFE”!

عندما بدأت أحب نفسي، اكتشفت أن قلقي ومعاناتي العاطفية كانت إشارة تحذرني من أنني أعيش على عكس حقيقتي. واليوم أعلم أن هذا هو “الصدق”.

عندما بدأت أحب نفسي، أدركت مدى الأذى الذي يتعرض له أحدهم عندما أفرض رغباتي عليه، علمًا بأن الوقت غير مناسب وأن هذا الشخص لم يكن مستعدًّا لذلك، حتى لو كان هذا الشخص أنا. اليوم أدعو ذلك “الاحترام”.

عندما بدأت أحب نفسي، توقفت عن اشتهاء حياة مختلفة، وصرت أرى أن كلّ ما أحاط بي كان يدعوني إلى النمو. اليوم أسميه “النضج”.

عندما بدأت أحب نفسي، فهمت أنه تحت أي ظرف كان أنا في المكان المناسب والزمان المناسب، وأن كل شيء يحدث تمامًا في اللحظة المناسبة، لذلك أستطيع أن أطمئن. اليوم أدعو ذلك “الثقة بالنفس”.

عندما بدأت أحب نفسي، لم أعد أخشى أوقات الفراغ، ولم أعد أخطط لمشروعات ضخمة للمستقبل. اليوم، أقوم فقط بما يجلب لي السعادة والراحة، أشياء أحب فعلها وتسعد قلبي، أقوم بها بالطريقة التي تناسبني وبالإيقاع الذي أريده. اليوم أسميها “البساطة”.

عندما بدأت أحب نفسي، تحررت من أي شيء لا يفيد صحتي من طعام، وأناس، وأشياء، ومواقف، وكل ما يستنزف طاقتي ويقودني بعيدًا عن نفسي. في البداية، سميت هذا الموقف “أنانية صحية”. اليوم أعلم أنه “حب الذات”.

عندما بدأت أحب نفسي، لم أعد أسعى لكي أثبت أنني دائمًا على حق، ومنذ أن توقفت عن ذلك، أصبحت أخطائي تقل. اليوم اكتشفت أن هذا هو “التواضع”.

عندما بدأت أحب نفسي، لم أعد أعيش في الماضي، والمستقبل لم يعد يقلقني. الآن، أنا أعيش فقط في اللحظة الحالية، حيث يحدث كل شيء. اليوم أعيش كل يوم بيومه، وأدرك أن هذا هو “الاكتمال”.

عندما بدأت أحب نفسي، أدركت أن عقلي يمكنه أن يقلقني ويجعلني مضطربًا. لكن عندما وضعته في خدمة قلبي، تحول إلى حليف قيم. اليوم أدعو ذلك “حكمة القلب”.

لم نعد بحاجة للخوف من الجدل أو المواجهة أو أي نوع من المشكلات مع أنفسنا أو مع غيرنا بعد الآن. حتى النجوم تصطدم ببعضها، ومن تحطمها تولد عوالم جديدة. اليوم أعلم أن هذه هي “الحياة”!

Listen to As I Began To Love Myself – Poem by Charlie Chaplin by Heartache on #SoundCloud

©2018 Dina Al-Mahdy All Rights Reserved

2 comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s